Ako sa zbaviť nadmernej plynatosti a nadúvania

Plynatosť alebo nadúvanie prežil každý z nás niekoľkokrát za život. Väčšinou v súvislosti s ochorením tráviaceho ústrojenstva alebo s diétnou chybou. Pokiaľ sa nadúvanie opakuje, je potrebné sa nechať vyšetriť lekárom a vylúčiť tak apendicitídu, alebo obličkovú koliku. Tvorba plynov je nevyhnutnou súčasťou trávenia a denne ho vytvoríme 1-2 litre. Veľká časť sa opätovne vstrebáva, zvyšná odchádza rektom preč z tela.

Plynatosť teda nie je nebezpečná, ale diskomfortná v profesnom aj osobnom živote. Sprevádzajú jej kŕče a bolesti v ktorejkoľvek črevnej pasáži. Okrem potravín, ktoré vyvolávajú zvýšenú plynatosť (kapusta, strukoviny, surová zelenina…), môže byť vyvolávajúcou príčinou zadržiavania vody v tele napríklad hormonálne u žien pred menštruáciou.

  • Jedzte potraviny s vysokým obsahom draslíka (paradajky, mango, špenát, špargľa, zrelé banány)
  • Pite dostatok tekutín – neperlivú vodu
  • Hýbte sa aspoň 30min denne (prechádzka, korčule)
  • Pojedejte petržlenovú vňať, ktorá má močopudný účinok
  • Vynechajte večer pizzu a teplé pečivo
  • Probiotiká

Ako sa zbaviť nadmernej plynatosti a nadúvania

U žien môže byť silná spojitosť medzi plynatosťou a nástupom menštruácie. V tejto fáze sa zadržiava v organizme voda, čo nadúvanie jedine podporuje. Preto sa v tomto PMS období odporúča zvýšiť dávky vápnika a horčíka. Tieto minerály vám uľavia od väčšiny symptómov PMS.

Nepřehlédněte:  Náhly výskyt pupienkov na koži? Možno trpíte folikulitídou

Už naši predkovia vedeli, že okrem slušného kódexu nehovorenia počas jedla, ide aj o dobrú funkciu trávenia. Tí, ktorí sa rozprávajú, žujú žuvačku alebo fajčia, majú oveľa väčšie riziko, že budú plynatosťou trpieť. Takže sa nenechajte pri jedle rušiť a môžete mať po problémoch.

Chcete konečně zhubnout?

✔️ Ověřené keto diety pro rok 2022    ✔️ Srovnání účinnosti, ceny a výběru jídel    ✔️ Zkušenosti a recenze zákazníků

Srovnání keto diet

Vložiť komentár